Månedsarkiv: januar 2013

Sort eller rød. Hvad farverne siger om dig

Må jeg være så fri at spørge, hvilken farve din skjorte har? Hvad med jakken eller nederdelen? Hvis du mest går i blåt eller sort på arbejde klæder du dig kedeligt, men rigtigt. Hvis du godt kan lide røde skjorter, … Læs resten

Udgivet i Arbejdsliv | Tagget | Skriv en kommentar

Her de fejl, du begår når du ansætter

Det er afgørende for en virksomhed, at ansætte de rigtige medarbejdere. Ikke mindst for små virksomheder, hvor fejlansættelser kan være meget alvorlige. Ansætter man den forkerte medarbejder, er det ikke bare dyrt og besværligt; det skaber også negative vibrationer, der … Læs resten

Udgivet i Arbejdsliv, Jobsøgning, Rekruttering | Tagget , | Skriv en kommentar

Ros din chef

Som opfølgning på indlægget om værdien af at chefer roser deres medarbejdere, vil jeg lige poste et link til jobindex.dk, der skriver, hvorfor det også er vigtigt at medarbejderne roser deres chef. Det giver god mening, at anerkende eller rose … Læs resten

Udgivet i Arbejdsliv, Ledelse | Tagget , | Skriv en kommentar

Kommunerne bør ikke have ansvaret for ledige

Overskriften er ikke min, men taget fra Politikens leder i dag. Budskabet kunne imidlertid lige så godt være skrevet af mig, for jeg er helt enig. Baggrunden for lederen er, at KL i går erkendte, at ikke alle kommuner er … Læs resten

Udgivet i Arbejdsmarked | Tagget | Skriv en kommentar

Anerkendelse er mere end et skilt på væggen

I november skrev jeg et indlæg om kunsten at give komplimenter. Min konklusion var, at chefens evne til at rose sine medarbejdere, betyder meget for medarbejdernes tilfredshed på jobbet. Det er selvfølgelig ikke noget, jeg har fundet på. Andre har … Læs resten

Udgivet i Arbejdsliv, Ledelse | Tagget , , , | 2 kommentarer